Blog

Har du haft en god morgen?

Jeg kommer ind på stedet - næsten helt ufrivilligt - men det tjente jo et formål. Og det var jo også bare et sted, hvor vi kunne få en kop kaffe en og god uforstyrret snak. - Troede jeg!

Vi er to mennesker i samme rum i denne her smarte urbanske cafe med den rette rustikke stil og smart-loungemusikken kører i baggrunden. Jeg er kommet i god tid - har et møde med en samarbejdspartner, der har valgt stedet for mig. Jeg ville aldrig selv have valgt dette - det er sgu for hipt og langskægget for mig. Du kender sikkert det fra dig selv - man kan simpelthen se det på laaang afstand. Stedet og jeg er ikke et match.

Jeg kommer ind på stedet - næsten helt ufrivilligt - men det tjente jo et formål. Og det var jo også bare et sted, hvor vi kunne få en kop kaffe en og god uforstyrret snak. - Troede jeg!

Jeg var kommet i ret god tid - så kunne jeg lige nå at få noget fra hånden inden mit møde startede - vi selvstændige er ret jo så effektive...

"God morgen" siger den veltrimmede unge mand ved disken og smiler. Jeg replicer blot, at jeg godt vil have en Latte og gerne en stor. Den bliver lavet, mens jeg finder en god plads til det kommende møde, finder min bærbar og så hører jeg den unge mand spørge; "Har du haft en god morgen?" - helt fortumlet over dette spørgsmål siger jeg.. øh ja. Det har rent faktisk været en god morgen. Nåh - hvad gjorde den god, kommer næste spørgsmål med det samme og faktisk helt naturligt. WAUW tænkte jeg... Her er et menneske, der rent faktisk forholder sig og ikke blot bliver en del af tapetet. Tak siger jeg for din interesse og begynder at forklare om min morgen og hvorfor jeg mener den har været god på trods af regnvejret.

Vi kommer langt omkring i denne samtale og hører mere om at stedets ejer rent faktisk forsøger at sætte opmærksomhed overfor kunderne - som de i øvrigt kalder gæster - og at denne kontakt rent faktisk virker - så man som gæst er en kendt gæst, når man besøger denne hippe cafe. Og tro mig - det virker på sådan en som mig. Kundeservice - der er ment og som ikke kun er værdiplakat på væggen. Det virker - jeg vil fremover kun sidde her og være en del af stemningen. Jeg vil invitere min familie, mine venner - mine forretningsforbindelser herind. De skal også opleve hvad det betyder, når kunder bliver gæster.

Mens jeg skriver denne artikel sidder jeg stadig på cafeen - ordene skulle falde lige nu - mens de var mest varme og stemningen var mest aktuel. Jeg er blevet afbrudt en gang mens jeg tastede af den unge mand, der hedder Sammi med spørgsmålet om jeg var til ingefærshot. Tjoh - det var jo egentlig nok. Og vupti - så fik jeg en fordi han lige var i gang med at lave nogle stykker.

Det er PLUS1 på højeste niveau og jeg ELSKER god kundekontakt og det er egentlig ret banalt. Vi er to mennesker i samme rum. Vi kunne vælge at være kunde / leverandør - eller vi kunne vælge at være to mennesker, der samtaler.

Er du i din virksomhed sådant et menneske eller ekspederer du blot? Det gør en verden til forskel.

HIP HIP HURRA FOR HIPPE CAFEER OG FORDOMME OM SAMME.

#WEFEAT

#KUNDESERVICE

Wefeat
Calendar 9. november 2020