Blog
Står du tilbage på perronen og toget er kørt..?
Det moderne salg flytter sig - flytter du med?
Toget er kørt og du står måbende tilbage på perronen. Det kan godt være den følelse, der stikker i mange af os, da covid19 ramte hele verden. For hvor lang tid skal vi vente til at vi kan holde ”de rigtige kunde-møder” igen – altså dem hvor vi mødes fysisk – kan læse hinandens kropssprog – bruge vores sanser – mærke stemningen hos vores samarbejdskunder?
Mange konsulenter har formået at skifte spor og valgt at ændre redskab fra traditionelle møder til møder med kamera på. Og det har været en tilvænning – der har været mange fortvivlede forsøg med dårlige billeder – ringe lyd og en svær vane at ændre. Og netop vores mindset er jo en svær en at ændre på. Dog oplever jeg flere og flere der kan se nogle klare fordele i paradigmeskiftet; kortere, mere præcise og konstruktive møder – og helt klart langt færre timer på landevejen. Selv for os, der var med på vognen i starten af ”Vi lukker Danmark ned-tiden” er der stadig udfordringer.
Gevinsten er dog langt større end man lige regner med. Vi når mere på mindre tid. Vi kan være mere konstruktive og når vi er flere, der kender muligheden – så er det rent faktisk næsten ligesom i ”de gode gamle dage” – hvor vi kunne knytte næver og fornemme hinanden.
I denne tid bliver der åbnet mere og mere op for mere fysisk nærvær – og derfor kunne det måske være en god ide at mixe det nye og gammelkendte?
Et startmøde fysisk om muligt – så er kontakten skabt – hold de fremtidige møder som videomøder – spar tid – vær konstruktive – lav noget mere eller vælg at holde lidt mere fri med familien.
Du skal sikkert have lidt mere viden om alt det tekniske, og lidt mere viden om hvordan du kommunikerer – måske endda lidt flere konkrete redskaber til at også du hopper med på vognen.
Netop derfor har Dennis Kronborg og undertegnede valgt at lave en workshop for sælgere og organisationer, som vil blive skarpere i det vi kalder det moderne online salg. For det er her virksomheder fremadrettet vil fokusere - det er rentabelt og det er her kunderne er.
Hvilke udfordringer ville du helst have vi fokuserede på – når det handler om hvordan man sælger og kommunikere med sine kunder – nationalt og internationalt?
Kontakt mig gerne for en uforpligtende snak om hvilke udfordringer du sidder med.