Først og fremmest skal du erkende, at ikke alle kunder er lige interessante for dig. Vær ikke afhængig af dine kunders penge – så er du allerede på afveje. Ved at stille krav til dine kunder/samarbejdspartnere, så er du tro mod din integritet og berettigelse. Med mindre du vælger at kunden altid har ret til at bestemme over dine produkter, dine deadlines, din viden og dine salgs- og leveringsbetingelser. Du er i din gode ret til at bestemme HVEM, HVAD og mindste HVORFOR.
Indvendinger er helt naturligt i salg. Det er nemlig en del af vores natur at være forsigtige, når vi skal tage en beslutning om noget nyt. Faktisk er der undersøgelser, som viser, at der gennemsnitligt kommer 3,5 indvendinger inden en kunde accepterer en ordre eller et tilbud. Så hvordan håndterer du indvendinger og lukker salget? Det forklarer jeg herunder.
Når du skal sælge dit produkt eller din service, har du overordnet to muligheder. Du kan enten tage direkte kontakt til din målgruppe (push-strategi), eller du kan tiltrække målgruppen (pull-strategi). Men inden du overhovedet overvejer din strategi, skal du definere målgruppen klart og tydeligt.
Overvind din frygt for kold kanvas Det eneste, du skal frygte, er frygten selv...
Men hvordan kombinerer du det med, at du er en kreativ sjæl, der får masser af idéer og har svært ved struktur og rammer? Ja, den problematik er du ikke alene om.
At være den billigste på markedet, betyder, at det er en konstant udfordring at skabe sorte tal på bundlinjen.
Det er langt mere end blot det..
Jeg kommer ind på stedet - næsten helt ufrivilligt - men det tjente jo et formål. Og det var jo også bare et sted, hvor vi kunne få en kop kaffe en og god uforstyrret snak. - Troede jeg!
Det moderne salg flytter sig - flytter du med?
Den findes ikke! Den lige vej til succes og rolige nætter, som leder i organisationen eller i sin egen virksomhed.
Ved at klikke videre på hjemmesiden, accepterer du brugen af cookies. Læs her om vores brug af cookies.