En lettere omskrivning af “han har ikke noget tøj på” – men det ville skabe for mange forkerte billeder og kampe om rettigheder. Så derfor intet hår.
Her i morges løb bilen tør for sprinklervæske. Ikke den bedste kombination med salt på vejene, kulde og stænk fra de forankørende bilister. På ingen måde særlig ansvarligt. Men vi kender det sikkert godt alle sammen, nåede det ikke lige og skal nok og det er nok heller ikke særlig slemt.
Dine kunder forventer implicit at du kan klare de opgaver du har sat dig for. Og gerne med en høj forventning, hvis du fortjener det. Det er i så fald ikke her du kan score nemme point i kundebogen. Altså ikke nødvendigvis ved at gøre det som kunderne forventer. For det skal du jo kunne, ikk?
Jeg har for nu 1,5 uge siden optrådt med 2 timers peptalk for en decideret ønskekunde. Stor skandinavisk virksomhed med 40 ansatte, der for første gang skulle samles over to dage på Hilton hotellet i Kastrup. Jeg var hyret til laaaaangsomt og tyyyydeligt at give motiverende input om troværdighed i salgsarbejdet. Langsomt og tydeligt fordi der både var nordmænd, svenskere og danskere tilstede.
Efter afsløringer om fupsoftware, der bevidst ændrer på dokumentation af hvor forurenende bilen rent faktisk er, så har en tsunami af bad standing rejst sig.
Engang for længe siden brugte jeg en formiddag på at overbevise en potentiel kunde om noget. Men han var sej. Alt for sej. Og stillede 100 spørgsmål. Og jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at svare på dem. Prøvede at være skarp. Give igen. Med kant. Men han blev ikke overbevist. Og sagde pænt farvel og tak.
Min gamle far var en klog mand. Og selv om jeg den gang ikke altid lige kunne se, hvad dælen jeg kunne bruge hans mange gode råd til, var der nu en ting, jeg senere har kunnet bruge. Fx det han lærte mig om make-up.
Hvor smart er det lige?
Ved at klikke videre på hjemmesiden, accepterer du brugen af cookies. Læs her om vores brug af cookies.